zo
Cantatedienst door de Bach Cantorij Baarn
jan 15 @ 19:30
Cantatedienst door de Bach Cantorij Baarn @ Paaskerk, Baarn | Baarn | Utrecht | Nederland

Uitgevoerd zal worden: BWV 153 “Schau, lieber Gott, wie meine Feind (1724)”
Voorganger is ds. Wouter Klouwen.
Dirigent : Wouter Verhage

ma
jan 16 @ 19:30 – 20:30
Gebedsbijeenkomst week van Gebed 2023 @ Evangeliegemeente | Soest | Utrecht | Nederland

In de week van 15-22 januari 2023 wordt wereldwijd de Week van Gebed voor eenheid gehouden.
De Week van gebed voor eenheid van christenen 2023 moedigt kerken aan om goed te doen en recht te zoeken. Bijzondere aandacht is er voor de verdeeldheid die veroorzaakt wordt  door het onrecht van ongelijkheid en racisme. Tijdens de Week van gebed voor eenheid bidden wereldwijd miljoenen christenen mee. Door samen te bidden ervaren we dat we verbonden zijn, met God en met elkaar. Tegelijk tonen we verantwoordelijkheid voor anderen door de problemen van de samenleving in de voorbeden een plek te geven.
Het materiaal voor de Week van gebed voor eenheid 2023 werd voorbereid door kerken uit de Amerikaanse staat Minnesota. Zij kozen het thema ‘Doe goed, zoek recht’ uit, naar aanleiding van een Bijbeltekst uit Jesaja 1 vers 17.
In Soest worden gedurende deze week vieringen en bijeenkomsten gehouden, in het licht van dit thema. Van maandag- tot en met vrijdagavond zal er op steeds wisselende locaties een gebedsdienst worden georganiseerd. De bijeenkomsten beginnen om 19.30 uur en duren ongeveer een uur. Weet je welkom!
Het is goed als we op deze manier in onze eigen woonplaats iets kunnen laten zien van de eenheid in Christus.
We hebben in november en december brieven naar de christelijke basis- en middelbare scholen in Soest gestuurd met informatie over de Week van Gebed en de oproep hieraan  aandacht te besteden in de godsdienstlessen. Zo hopen we nog meer dorpsgenoten te bereiken.

jan 17 @ 19:30 – 20:30
Gebedsbijeenkomst week van Gebed 2023 @ Petrus en Pauluskerk | Soest | Utrecht | Nederland

wo
jan 18 @ 19:30 – 20:30
Gebedsbijeenkomst week van Gebed 2023 @ Protestantse gemeente Soest, Oude Kerk | Soest | Utrecht | Nederland

do
jan 19 @ 19:30 – 20:30
Gebedsbijeenkomst week van Gebed 2023 @ Protestantse gemeente Soest, Emmakerk | Soest | Utrecht | Nederland

vr
jan 20 @ 19:30 – 20:30
Gebedsbijeenkomst week van Gebed 2023 @ Gereformeerde kerk (vrijg), de Schuilplaats | Soest | Utrecht | Nederland

ma
Versperavond
apr 3 @ 19:30 – 20:00

Kijk mee via ons YouTube kanaal

– kwartet “Aller augen warten auf dich, Herre” (H.Schütz)’.
– samenzang “Heer wees nabij” (Robert Roth)’.
– gebed Psalm 102: 1 “Heer, hoor mijn gebed”.
– samenzang Psalm 102: 13 “Gij dezelfde, gist’ ren, heden”.
– solozang ‘Emmaüs ’ (Hans maat, Sela)’.
– lezen Openb. 1: 12b-19a en Openb. 1: 4-6
– samenzang Gez. 212 “U,lam van God, wij loven U”.
– lezen Joh.16: 19 -23a en 32-33 en Joh. 17: 15-19
– samenzang Gez. 177: 3 “Heer u bent mijn kracht”.
– lezen “Zijn hand’ (P.J. Rodenburg, naar Psalm 105: 1-9)”.
– kwartet “Was Gott tut, das ist wohlgetan’ (J.S.Bach)”.
– stilte
– samenzang Gez.178: 1, 4 en 5 “Wij willen God de ere geven”.

Leiding Peternel Bos en Hetty Huisman
Orgel Gert Bos
Zang: kwartet Hetty Huisman, Peternel Karsemeijer
Ger Huttinga, Redmer Oostland
solo Hetty Huisman

Afbeelding “Hand van God” (Michelangelo Buonarroti)

apr 4 @ 19:30 – 20:00

– inleidende zang Cantorij
– gebed
– samenzang Lb. 562:1-3 “ik wil mij gaan vertroosten “.
– lezen Leviticus 19:1-3, 19:9-18 en Marcus 12:28-34
– samenzang DNP 1:1en2 (De Nieuw Psalmberijming)
“Gelukkig wie verkeerd gezelschap mijd”.
– overdenking “Het voornaamste gebod”.
– muzikaal Klarinet en orgel intermezzo
– samenzang LB 561: 1-5 “O liefde die verborgen zijt ”.
– zang cantorij
– afsluitend lied DNP 146:3 “Wie op Jacobs God blijft bouwen”.

Leiding : Arian Wimmenhove en Remco Scholtens

Muziek Johan Haaksma – orgel
Anja de Ridder – klarinet
Zang: Cantorij

wo
apr 5 @ 19:30 – 20:00

– inleidend orgelspel
– samenzang NLB. 576b:1-3 “O hoofd vol bloed en wonden”.
– openingsgebed
– lezen Bijbeltekst 1 Petrus 2:24 Hij heeft in zijn lichaam onze zonden het kruishout opgedragen, opdat wij,
dood voor de zonde, rechtvaardig zouden leven.
Door zijn striemen bent u genezen.
– gedicht N.a.v. Jesaja 53 “Man van smarten” (van Anneke van Dijk-Quist).
– samenzang OLB 189:1-4 “Mijn verlosser hangt aan ‘t kruis “.
– orgelspel Aansluitend moment van stilte
– lezen Bijbeltekst 1Tim.2: 4-6 God wil dat alle mensen worden gered en de waarheid leren kennen. Want er is maar één God, en maar één bemiddelaar, tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, die zichzelf gegeven heeft als losgeld voor allen.
– overdenking
– lezen Bijbeltekst Joh. 15:5b en 4b ‘Maar zonder Mij kun je niets doen’. ‘Jullie kunnen geen vrucht dragen als
jullie niet in Mij blijven’.
– samenzang OLB 177: 1,5 en 6 “Leer mij o Heer uw lijden recht betrachten “.
– uitleidend orgelspel

We verlaten in stilte de kerkzaal.

Leiding: Ans en Piet Heij
Muziek : Johan Haaksma- orgel

do
apr 6 @ 19:30 – 20:00

openingslied Om te luisteren
(Adrian Snell uit ‘The Passion’: Getsemane (lied3)
‘The night is cold and quiet, my Lord
O let this cup pass from my lips
For I am so afraid’.

‘The nails are sharp and cruel, my Lord
But take me to the cross of wood.
It is the only way’.

– gebed
– samenzang Opwekking 640 ‘Mijn hulp is van U heer’.
– lezen Efeziërs 1:3-14
– overdenking
– muzikaal moment
– stiltemoment
– samenzang Opwekking 281 “Als een hert dat verlangt naar water”.
– gedicht Een kruis voor de vrede ( Co ’t Hart).

Leiding: Sophie Baan en Hannie Bos

Muziek: Cor van Bremen -orgel/piano